Justering i planeringen

Det är ju som sagt rätt precis att jag hinner till ett PT-pass som börjar 17:30. Idag skulle jag träffa PT-Malin, men på grund av ett missat och ett inställt tåg sladdade jag in för sent och var inte redo förrän 10 minuter för sent. Tyvärr hade Malin en annan kund direkt efter vårt pass, så vi bestämde att vi skulle lägga vår kvart på att gå igenom dagens övning tillsammans och att jag sedan skulle slutföra på egen hand. Jag hade räknat med att vi skulle springa intervaller, men Malin hade planerat ett styrkepass. Vi höll till i den övre delen av gymmet och passet bestod av tre varv med fem övningar – tre för benen och två för axlar/armar.

Först höll vi till vid en knähög plattform. Den första övningen fick jag sätta upp höger fot på plattformen, ha en kettlebell à 4 kg i vardera handen och, med fokus på högra benet, pressa mig upp och sedan bromsa på vägen ner. Efter 10 reps var det dags att byta ben.

Nästa övning var enbenta knäböj, där jag skulle gå ner så långt att rumpan touchade plattformen innan jag pressade mig upp igen. Här hade jag svårt att komma upp, så jag måste erkänna att jag tog stöd med foten som skulle vara lyft. Malin sade att det var okej, och att det var ett bra mål att sikta på – att kunna göra dem korrekt.

Nästa var en favorit i repris – jumping squats! Denna gång dock värre för att de skulle göras på ett ben, men bättre för att jag inte behövde göra lika många i rad som när Emma stod vid sidan av.

Passet avslutades med lite armstyrka. Jag missade vad Malin hade ställt in för vikt på den första övningen, så jag fick höfta lite. Fokuset låg i att knipa ihop mellan skulderbladen och hålla axlarna sänkta.

Efter ett varv tillsammans var Malin tvungen att gå till nästa kund, och jag fick träna vidare på egen hand. Det som var svårast att pressa mig själv igenom var jumping squats, men till och med dem lyckades jag kämpa mig igenom.

Det var ett bra styrkepass, men tyvärr gör det ju att jag måste ändra om i mina planer lite. Imorgon springer jag intervaller, i helgen blir det överkroppsträning på båten och på söndag långpass.

Start
Tid
Snittpuls
Förbrukning
Intensitet
kl 06:05
00:24:50
154 bpm
236 kcal
14
Namn Set 1 reps (vikt) Set 2 reps (vikt) Set 3 reps (vikt)
Step up (per ben) 10 (8) 10 (8) 10 (8)
Enbenta knäböj (per ben) 10 10 10
Enbent jumping squat i trx (per ben) 10 10 10
Bred kabelrodd 10 10 10
Triceppress 10 10 10

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s