Styrkemål

Under passet i torsdags satte ju jag och Emma oss för att planera upp lite mål. Det jag har haft som övergripande mål för hela året är ju att ”biffa till” armarna. Det är ett ganska luddigt mål, så vi satte ett par som är mer specifika och mätbara, och gav dem även en deadline. Till slutet av september ska jag klara:

  • 4 st pull ups
  • 1 st chin
  • 8 x 300 kg i benpress
  • 100 kg i marklyft

Ett mål utan en plan är svårt att nå, så vi skissade på en mallvecka. Jag gillar att kunna vara lite flexibel i planen, så vi spikade inte vilka dagar passen ska läggas på, utan jag tänkte behandla dem som pusselbitar. Nu medan det är uppehåll i ridningen så blir det:

  1. En dag vila
  2. En dag rygg & axlar
  3. En dag benpass
  4. En dag intervaller + armar & core
  5. En dag långdistans
  6. En dag snabbdistans
  7. En dag yoga

När ridningen kommer igång igen så har jag tänkt att snabbdistans och yoga får hamna på samma dag. Det är kul att ha satt upp mål även för styrkan. Jag känner mig mer motiverad när jag har något speciellt att jobba mot. Nu är det bara att komma på belöningar för uppnådda mål…

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s