Fredagslistan

VECKAN MED ETT ORD: Ovanlig

VECKAN SOM GÅTT: Den här veckan har till stor del varit utanför ramarna för det normala. Axel var på Sandhamn tisdag-onsdag så jag fick lite egentid, i onsdags hade vi innovationsdag i min gruppering på jobbet och fick vara kreativa, och på kvällen var hela avdelningen på Mall of Scandinavia för att spela bowling och äta buffé. Det var en kul dag och en trevlig kväll.

Igår kastade jag om hur jag vanligtvis gör och lagade och åt middag innan jag gick till gymmet. Det gjorde att det hann bli lite mindre folk, även om jag var förvånad över hur många som ändå var där. Idag har jag varit utanför min bekvämlighetszon nästan hela dagen, då jag blev inbjuden till att vara med på JMs ledningsseminarie. I höstas tog jag fram en funktion där det på vår hemsida går att toggla mellan att se inredningsbilder och planlösning i bostadssöken, och den lilla toggeln var framröstad som ett av de tre bästa förbättringsförslagen för 2023.

VECKANS SÄMSTA: Axel och jag har gått om varandra hela veckan. De kvällar jag varit hemma har han varit borta, och vice versa. Förhoppningsvis kan vi komma hem i tid båda två ikväll.

VECKANS BÄSTA: Nackdelen med att både innovationsdagen, bowlingkvällen och ledningsseminariet varit samma vecka är att det är svårt att välja vad som varit bäst. Även om jag kände mig obekväm i att gå fram och ta emot diplom och applåder idag så är det ändå trevligt att bli uppmärksammad för nåt du gjort. Det är också kul och nyttigt med våra innovationsdagar, att vi tar oss tiden att lyfta blicken och se vad som händer utanför de dagliga hjulspåren. Jag var väldigt inspirerad den här gången!

DAGENS HUMÖR: Humöret har gått som en berg-och-dalbana idag. Jag har känt mig glad, obekväm, nervös, intresserad, och uppskattad – och lite stolt över att jag till viss del utmanade mig själv och tackade ja till att gå på ledningsseminariet.

DAGENS KLÄDSEL: En grå stickad klänning, svarta leggings och vita gympaskor. Bekvämt och lite lagom uppklätt.

Inspirationen till fredagslistan kommer från Anja.

Lämna en kommentar