Fredagslistan

VECKAN MED ETT ORD: Starkare

VECKAN SOM GÅTT: Efter ett par löparrundor där jag känt mig svag och inte haft något klipp i benen så lyckades jag igår att springa fem kilometer på under halvtimmen. Det var en sekund under halvtimmen, men en sekund räknas också. I onsdags kunde jag öka på antalet repetitioner i knäböjen och vikten i bröstpressen, och det är alltid kul att se framsteg så tydligt.

Axel har kommit iväg och simmat tre gånger den här veckan, och ett par kvällar har vi avrundat dagen med att dela på en pastry stout. Det är mörk öl, men eftersom att de är smaksatta med saker som choklad och karamell så ska man inte förvänta sig ölsmak. Vi tycker att det räcker att dela på en för de är både mäktiga och starka, och vi vill bara ha nåt gott att smutta på.

VECKANS SÄMSTA: Den här veckan går det inte att säga något annat än situationen i Europa. Precis som vi kan börja pusta ut efter två års pandemi så hotar ett tredje världskrig att bryta ut. Vad är det som händer egentligen?

VECKANS BÄSTA: Det är skönt att känna sig stark. I tisdags var det lättare att cykla till kontoret (kan ha hjälpt att jag pumpat däcken bättre), i onsdags hade jag ett bra PT-pass och sedan löpturen igår.

DAGENS KLÄDSEL: Idag är andra dagen den här veckan som jag är på kontoret, och därför behöver ha ”riktiga” kläder på mig (inte bara mjukisar eller träningskläder). Valet föll på svarta jeans, en röd tröja med rynkad, lös polokrage och en svart kofta. Jag har dessutom lagt till stora örhängen och mitt halsband med baby Groot.

DAGENS HUMÖR: Går det att vara något annat än på bra humör en solig löningsfredag? Jag har dessutom att se fram emot en två timmars lyxbehandling på söndag, något jag längtat till sedan jag bokade in den.

Inspirationen till fredagslistan kommer från Anja.

Lämna en kommentar