Fredagslistan

VECKAN MED ETT ORD: Kvällstrött

VECKAN SOM GÅTT: Den här veckan har jag haft en tendens att glömma bort att gå hem från kontoret. När jag väl kommit hem har orken varit slut, och kvällen har susat förbi i ett ögonblick. Saker som jag tänkt att jag ska hinna med har inte blivit gjorda. Igår lyckades jag dock lämna kontoret tidigt, men jag stannade till på Mall of Scandinavia på vägen och kom hem ännu senare. Jag hade dock lite mer energi kvar så jag var inte som en urvriden trasa resten av kvällen.

I måndags var jag i alla fall pigg och glad – det var ju min födelsedag! Axel kom hem så vi hann äta middag ihop innan jag for till stallet, och när jag kom hem igen drack vi te och åt efterrätt.

VECKANS SÄMSTA: Kroppen har varit lite knackig den här veckan, och i eftermiddag har jag lyckats få en tid hos naprapaten. Förhoppningsvis får ett återbesök ordning på det som felas.

Utöver det så väntar jag också på ett paket, som först skulle ha levererats förra veckan men sedan blev försenat till i måndags. Eftersom att det är en present jag beställt till mig själv var det ju passande att den skulle dyka upp på min födelsedag. När jag kollade på trackinglänken efter PT-passet i måndags stod det att det var levererat, men inget paket väntade på mig i brevlådan eller vid dörren. Det ser ut som att det kanske levererats till ett utlämningsställe, men jag har än så länge inte fått nån avi om det.

VECKANS BÄSTA: Jag hade en bra födelsedag, även om jag inte vant mig vid hur gammal jag blivit än. I helgen blev jag tipsad om att se det som levels istället. Egentligen ska man ju inte oroa sig för att bli äldre – det är alternativet man ska akta sig för!

DAGENS HUMÖR: Förutom lite stelhet och krämpor så mår jag bra, och jag är på bra humör. Ikväll ska vi ut och äta med Axels syster och man, och det ska bli trevligt. Jag har också tänkt att jag ska hinna gå och se om jag kan hitta mitt paket efter naprapatbesöket, och jag hoppas på att kunna hämta ut det bara med trackingnummer.

DAGENS KLÄDSEL: Jeans, en grå farfarströja, och en öppen kofta som är grårandig.

Inspirationen till fredagslistan kommer från Anja.

Lämna en kommentar