Fredagslistan

VECKAN MED ETT ORD: Aprilväder

VECKAN SOM GÅTT: Förra helgen kändes det som att våren var på väg, och i tisdags kom vintern tillbaka. Hur kan vi fortfarande bli överraskade av vårens alla bakslag? Istället för att plantera frön så har jag fått skotta innergården. Jag ska i alla fall försöka ta hand om de dahliaknölar jag fått av en jobbarkompis i helgen, och kanske plantera de sticklingar jag fått av Axels svåger.

VECKANS SÄMSTA: Jag hade inte räknat med att snön skulle lägga sig i tisdags, så jag tog sommarcykeln till kontoret. När det var dags att cykla hem vågade jag inte, utan fick släpa hem cykeln i modd och slask. Kom hem trött och svettig, och fick inte mycket mer vettigt gjort efter det.

VECKANS BÄSTA: Ledig måndag och en dag till att vänja mig vid omställningen till sommartid. Trots det har det varit jobbigt att komma upp på morgonen den här veckan.

DAGENS HUMÖR: Jag har som sagt varit lite trött den här veckan, men humöret är det inget fel på. Det har varit skönt med en lugnare vecka utan något speciellt inplanerat, välbehövligt efter ett par veckor med ovanligt mycket inbokat.

DAGENS KLÄDSEL: På grund av vädret valde jag att jobba hemifrån idag, och jag tänkte gå till gymmet när jag jobbat klart. Jag har mjukisbyxor och träningslinne, men eftersom att det är lite kallt på hemmakontoret idag har jag också en överdragströja och torgvantar,

Inspirationen till fredagslistan kommer från Anja.

Lämna en kommentar