Fredagslistan

VECKAN MED ETT ORD: Sjuksyster

VECKAN SOM GÅTT: Jag gör mitt bästa för att kontra aprilvädret genom att preppa för vår. Den här veckan lyckades jag få ett par dahliaknölar i jord så de kan förgro på fönsterbrädan, jag sådde rosenskära i krukorna utanför dörren och igår på gårdsstädningen satte vi penséer och stjärnöga i andra krukor. Vårblommorna fortsätter, trots vädret, att spira i rabatten så förr eller senare kommer det att vara vår på riktigt.

VECKANS SÄMSTA: Axel har varit sjuk sedan natten mot tisdag. Vi har fått skjuta upp AW med mina föräldrar till nästa vecka, och jag har fått ta hand om honom extra mycket hela veckan.

VECKANS BÄSTA: Jag har klarat mig från att bli smittad av Axel och hållit mig frisk. Han börjar också vara på bättringsvägen nu, så vi ser ljuset i slutet av tunneln.

DAGENS HUMÖR: Förutom att jag är lite trött och sliten så är jag på bra humör. Jag önskar att det blir lite varmare och soligare snart, för jag är less på snöblandat regn.

DAGENS KLÄDSEL: Grå jeans, en rosa topp med ett vitt linne under, och en grå/randig öppen kofta. Ljusrosa joggingskor på fötterna och fullt regnställ utanpå när jag cyklade till kontoret.

Inspirationen till fredagslistan kommer från Anja.

Lämna en kommentar